Požadavek klienta č. 1: Vylepšit obrazovou část loga (piktogram žaluzií).
Analýza: Piktogram žaluzií byl opravdu hlavním bodem k řešení a to z těchto důvodů: 1) piktogram není logo, 2) tvarosloví piktogramu je příliš jemné a detailní, což snižuje jeho čitelnost při zmenšení a také komplikuje či dokonce znemožňuje výrobu merche (produktů propagujících značku), není tedy vhodný. Dále bylo zapotřebí vyřešit "nahňácanost" písmen a vyladit barevnost.
Řešení: Vytvořila jsem logo, které stále zobrazuje žaluzie, ale jednoduchým a pro výrobu použitelným způsobem. Skládá se ze tří žaluziových lamel, jejichž počet zároveň odkazuje na tři hlavní oblasti nabídky společnosti (okna, dveře, stínění). Prostor mezi písmeny jsem provzdušnila a harmonicky vyrovnala, což pomohlo celkové čitelnosti. Modrou barvu jsem odladila do odstínu, který více odráží profesionalitu společnosti a který patří ve výrobě a v produktech mezi základní odstíny, které jsou snadno dostupné, tedy i cenově.
”Tvořím vždy tak, aby mé návrhy nebyly komplikované na uvedení do praxe a do výroby a aby šetřily kapsy mých klientů. Vyznávám nekomplikovanost a udržitelnost v designu.“
EDUKACE: Rozdíl mezi logem a piktogramem - piktogram je zjednodušený grafický symbol zobrazující konkrétní předmět nebo činnost a má univerzální význam. Slouží k rychlé vizuální komunikaci/navigaci. Logo je také grafický symbol, ale specifický pro značku nebo organizaci, má jedinečný a originální design, který vyvolává emoce a zapamatovatelnost a reprezentuje identitu firmy nebo produktu.



Požadavek klienta č. 2: Vytvořit reklamu prezentující společnost v podobě outdoorové reklamy, konkrétně na billboard. Součástí návrhu měl být nákres nemovitosti, na kterém by byla zvýrazněna nabídka společnosti. To byl dobrý nápad, protože obrázkem se dá říct mnoho a jednoduše, je to velmi efektivní způsob předání informací.
Řešení: Pomocí grafického tabletu jsem nakreslila žádaný obrázek, který se stal dominantou celého návrhu, který jsem doplnila už jen logem, stručnou nabídkou společnosti a webovou adresou, na které se potenciální zákazníci dozví vše, co potřebují. Návrh je maximálně čitelný, srozumitelný, vzdušný a výrazný. Jeho minimalismus zahřívá a vyvažuje ruční práce a konečný návrh je přívětivý k veřejnému prostoru.
EDUKACE: V zásadě platí, že na médiích jako jsou billboardy, ale také na letácích, cedulích a bannerech, by mělo být minimum obsahu. Účel těchto nosičů tkví hlavně v upoutání pozornosti a v navigaci na jinou komunikační platformu, která poskytne doplnění informací (zpravidla web nebo sociální sítě). Z toho důvodu si tato média kladou nároky na kreativu, vtip a nápad. Bohužel se v praxi lze často setkat s pravým opakem, který je vidět na každém rohu. Říká se tomu vizuální smog.

